ÇOK STRES ANNECİM... | PSİKOJEN

9

26 Mart 2018

STRESLE BAŞA ÇIKMANIN YOLLARI
Stres günümüzde ameliyathanedeki doktordan tutun, kıraathanelerdeki amcalara kadar gündelik hayatın muhabbetlerine giren bir terim haline geldi. Sorulan her insanın stres için farklı tanımları var. Psikolojide çok değişmeyen bir anlamı var esasen:
“Vücudumuzun baskı altında hissettiğinde verdiği duygusal, zihinsel, fiziksel ve davranışsal tepkilerin bütünüdür.”

Stresin 2 çeşidi vardır: Kısa Süreli Stres Ve Uzun Süreli Stres.

Her iki stres türünden de vücudumuzu korumak için, bir stres kaynağını tanımlamalı ve başa çıkmaya çalışmalıyız.  
Yoğun bir stres yaşandıktan hemen sonra gevşemeye çalışmak, zihnimizi toplamamıza yardımcı olacaktır.


Kısa Süreli Stres
Bir kişinin belli bir stres kaynağına yönelip onunla bir şekilde başa çıkmaya çalıştıktan sonra rahatlayıp stres öncesi
düzeye geri dönebildiği durumlara denir.  Mesela bir işi ertelemek için amiriniz ile konuşmak gibi.
Uzun Süreli (Kronik) Stres
Uzun süreli stres ise bireyin stres düzeyinin çok üzerinde baş etmekte zorlandığı işlerle ortaya çıkan bir kavramdır.
Sürekli uzun süreli strese maruz kalanlar meydana gelen sinir bozukluğuyla başa çıkamadıkça, üst üste gelen stresler bedensel zararlar(somatik belirtiler) verebilir. Kendimizi koruma altına alabilmek için vücudumuzun strese karşı tepkilerini tanımalıyız.
Strese Verilen Tepkiler
Vücudumuz her daim kendini dengede tutmaya çalışır, denge bozulunca (fiziksel ve/ve ya psikolojik olarak) kendini baskı altında hisseder ve tepkiler vermeye başlar.
Fizyolojik açıdan kas gerilmeleri, yorgunluk,  terleme, düzensiz kalp atışı, nefes darlığı, yüksek tansiyon, baş ağrıları, eklem ağrıları, uyku bozuklukları.
Psikolojik açıdan endişe, ümitsizlik, kendine ve ya çevreye öfkeli olma, kaygı ve gerginlik.
Davranışsal açıdan az ve ya çok yemek yeme, az ve ya çok uyuma, insanlardan uzaklaşma, sorumluluklarını ihmal etme; alkol, sigara, kafein, çikolata, şeker tüketiminde artış, tikler, diş gıcırdatma, çok alışveriş yapma, öfke patlamaları, uygunsuz tepkiler gösterme.
Zihinsel açıdan  konsantrasyon eksikliğikararsızlık, dalgınlık, karamsarlık, tekrarlayan düşünceler, kötü karalar, objektivite kaybı, kaçış isteği, işten işe atlamak, işi bitirememe, motivasyon eksikliği.
STRES NEDİR?

Peki Stresle Nasıl Başa Çıkılır?

Genelde strese maruz kalan birçoğumuz sigara, alkol, yemek tüketimi arttırır. Bu alışkanlıklar başta gevşeme aracı olsa da ileride stres kaynağıyla yer değiştirir hatta daha büyük streslere maruz bırakabilir. Her bireyin stres tanımı farklı olduğu biri, başa çıkma yöntemleri de kendine has olmalıdır. Fakat birkaç küçük tüyo verebiliriz.
Kendinize zaman ayırmak stresle başa çıkmanın, dinlenmek ise bir sonra karşılaşılacak stres odağını yumuşatmak için epey faydalı olacaktır.
Egzersiz ve spor yapmak fiziksel şartları ve dengede tutar.
Sosyal faaliyetleri güçlendirmek,  aileniz ve ya arkadaşlarınızla vakit geçirmek stresi azaltmanın bir başka etkili yoludur.
Düzenli  ve planlı yaşamak  strese maruz kalmada da, maruz kalmadan önceki evrede kendini hazırlamada da oldukça önemli bir faktör. Daha önce de değindiğimiz gibi vücut kendini dengede tutmaya çabalar. Zaten beklenmedik bazı durumlar haricinde stres, ertelenen ve ya yok sayılan durumların tamamlanması gerektiği zamanlarda ortaya çıkar.


EVETTT! KIZ KARDEŞLER GERİ DÖNDÜ TAKİPTE KALIN :)

İnstagram || Facebook Sayfamız || Google+ || Pinterest || Youtube

9 yorum:

  1. Merhaba, gerçekten günümüzün dinamik sorununa değinmeniz ve bunları sınıflandırarak insanların sorunlarının nereden filizlendiğini bulabilmesi için oldukça verimli ve donanımlı bir yazı olmuş. Ellerinize sağlık.

    Sevgiyle kalın :)

    YanıtlaSil
  2. Faydalı bilgiler. Stres hayatımızda hep oluyor. Önemli olan onunla baş edebilmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günümüz dünyası maalesef ki stresi epey seviyor bizi onsuz bırakmıyor :( Ama başa çıkmak mümkün:)

      Sil
  3. hoşgeldiniz sanki bayağıdır yoktunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef bayaadır yoktuk gerçekten ama şimdi buradayız :)

      Sil
  4. Ah ahhhh o stres yok mu o stress :( :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var ve olacak. Ama kurtulmanın yolları da var. :)

      Sil
  5. E hadi hosgeldiniz 😊

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli, çok teşekkür ederiz :)
Sizden ricamız linklerinizi Blog Keşif Etkinliğimize bırakmanız! :)